10

Co je to domácí záruka? Záruka na domácnost je pojistná smlouva, která se vztahuje na konkrétní oblasti vašeho domu, které vaše typická vlastnická smlouva ne. Zásady pro majitele domů obvykle pokrývají strukturu domu, střechy, stěn a podlah, zatímco domácí záruka se zaměřuje na krytí spotřebičů, topných a chladicích jednotek, čerpadel jímek a dalších mechanických systémů. Domácí záruky mohou být pro majitele domů velmi prospěšné, ale následující mýty je třeba věnovat určitou pozornost! Mýtus č. 1. Zakoupení nejvyšší úrovně pokrytí pokryje všechny mé mechanické systémy. Busted! Při nákupu domácí záruky je třeba věnovat zvláštní pozornost jemnému tisku smlouvy. Následující kusy jsou příklady, které obvykle nejsou součástí pokrytí: Mini-split systémy – na které se většina záruk nevztahuje. Druhá lednička – většina záruk pokrývá pouze jednu ledničku v primární kuchyni. Druhá lednička v suterénu nebo v garáži není pokryta. Okenní střídavé jednotky – na které se nevztahuje většina záručních plánů. Mýtus č. 2. Pokud můj systém nelze opravit a potřebuje vyměnit, dostanu přesnou náhradu modelu. Busted! Smlouvy o domácí záruce mohou uvádět, že nahradí jednotku stejnými funkcemi. To může nechat dveře otevřené různostem značky a barvy. Klimatizace v odlišné barvě nemusí být problémem, ale sporák nebo lednička v jiné barvě může být znepokojující. Mýtus č. 3. Pokud je moje současná střídavá jednotka zastaralá, bude nainstalován nový vysoce účinný systém. Busted! Smlouvy o domácí záruce mohou stanovit, že pokud se zjistí, že je potřeba vyměnit jednotku střídavého proudu, bude nainstalována jednotka splňující platné federální předpisy. Je třeba objasnit, co všechno bude nahrazeno. Předpisy se mění s chladivy, hodnocení účinnosti a dimenzováním zařízení. Pokud je vyměněna venkovní část střídavé jednotky, může být také nutné vyměnit vnitřní část nebo by mělo být ověřeno, že typ velikosti a chladiva je vhodný pro upgrade na venkovní jednotku (odkaz na to, co potřebuje vyměněný výrobek). Mýtus č. 4. Když můj systém potřebuje opravu, dostanu náhradní díly od výrobce zařízení (OEM). Busted! Domácí záruční společnosti mohou nakupovat nadbytečný prodej nebo přepracované kusy, aby získali lepší cenu za náhradní díly. Přepracované kusy a díly nejsou vždy znovu certifikovány podle požadavků UL (odkaz na článek UL). Výrobci zařízení nepoužívají vždy nově vyrobené díly a mohou se držet dílů certifikovaných UL. Mýtus č. 5. Můžete si vybrat nebo použít svého dodavatele podle výběru k provedení diagnostiky a oprav. Busted! Domácí záruční společnosti mají obvykle dodavatele, kteří jsou předem prověřeni, aby vyhověli jejich požadavkům na certifikace, pojištění a zpětnou vazbu / pověst zákazníka. Pokud však vlastník pojistné smlouvy uplatní nárok, může domácí záruční společnost odeslat svého dodavatele podle svého výběru, aby diagnostikovala a opravila vaše zařízení. Existuje několik malých společností poskytujících domácí záruku, které vám umožní použít vašeho dodavatele podle vaší volby, ale tyto záruční společnosti jsou jen velmi málo. Závěr Záruky na bydlení často prodávají realitní společnosti v době nákupu nebo prodeje domů. Záruka na domov dává kupujícímu klid, že nebudou mít žádné neočekávané výdaje krátce po zakoupení nového domu. Plány domácí záruky mohou být ve skutečnosti pro vlastníky domů velmi prospěšné, je však třeba provést určitý výzkum a opatrnost, aby byla jasná očekávání pojistníka.